تولید محتوای مناسب برای سئو

یکی از عوامل مهم و کلیدی در سئو ، تولید محتوای حرفه ای و اصولی می باشد. صرف اینکه شما تعداد زیادی مقاله در سایت خود قرار داده باشید نمی تواند در سئو سایت شما تاثیر چندانی داشته باشد. باید توجه داشته باشید که حتی اگر در نتایج سرچ ها به رتبه های بالا هم برسید و یا از سرویس Google AdWords‎ که هزینه بالایی هم دارد استفاده کنید اگر محتوای مناسب و مطابق با نیاز کاربر در سایت شما موجود نباشد ، کاربر سایت شما را ترک می کند که این مورد ، امتیاز منفی بسیار زیادی در سئو سایت شما دارد.

به عنوان مثال فرض کنید در سایت خود مقاله ای در زمینه آموزش استفاده از نرم افزار خاصی را قرار داده اید و کاربر با سرچ راهنمای استفاده از آن نرم افزار توسط موتورهای جستجوی گوگل به سایت شما رسیده باشد ، لینک شما را باز کند و نتیجه دلخواه خود که آموزش گام به گام و تصویری استفاده از آن نرم افزار است را پیدا نکند ، بلافاصله از لینک شما خارج می شود و تلاش شما جهت کسب رتبه بی نتیجه خواهد ماند. ولی اگر به محتوای کامل و دلخواه خود مطابق با موضوع سرچ شده برسد و آموزش تصویری و کامل موضوع دلخواه خود را بیابد ، به احتمال زیاد لینک سایت شما را با دوستانش به اشتراک می گذارد ، اعتمادش به سایت شما افزایش پیدا می کند و در سرچ های بعدی حتی اگر شما لینک های بالا هم نباشید چون تجربه خوبی از ورود به سایت شما داشته است ، مجدد سایت شما را از بین لینک های نمایش داده شده انتخاب می کند. که تمامی این موارد تاثیر بسیار زیادی در ارتقاء سئو سایت شما خواهد گذاشت.

قبل از تولید محتوا هدف خود را مشخص نمایید ، از وب سایت خود چه می خواهید؟ هدفتان از کار بر روی سئو سایت صرفا دیده شدن ، برند سازی و کسب و کار الکترونیک است و یا قصد فروش محصولات و خدمات خود را دارید؟ پس از تعیین استراتژی ها و اهداف خود ، بر روی موضوع مشخص شده تمرکز کنید.

رقبای خود را شناخته و تجزیه و تحلیل نمایید. بررسی کنید از چه کلید واژه هایی استفاده کرده اند؟ به چه صورت محتوا قرار داده اند ؟ از چه وب سایت هایی بک لینک گرفته اند؟ در شبکه های اجتماعی به چه صورت و چه میزان فعالیت داشته اند؟

ولی توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از استراتژی رقبای خود کپی نکنید! مخاطبین خود را شناسایی کرده و با توجه به اهداف خودتان فعالیت نمایید. بررسی کنید از کدام سایت های معتبر لینک گرفته اند و شما هم تمرکز خود را بر روی گرفتن لینک از سایت های معتبر قرار دهید.

پس از تعیین استراتژی ، عنوان مناسب برای محتوای خود انتخاب نمایید ، انتخاب عنوان مناسب و جالب توجه تاثیر بسزایی در جذب مخاطب خواهد داشت. اینکه دقیقا عنوان مقاله خود را همان سوال یا نیاز کاربر قرار دهید بسیار موثر است. می توانید عنوان مقاله خود را یک سوال کلیدی قرار دهید و یا به معرفی موضوعی بپردازید ، بررسی ها نشان داده است که خیلی از سرچ های کاربران با عبارات چرا ، چگونه ، چیست ، درباره ، آیا و ... همراه هستند. این نشان دهنده این است که خیلی از کاربران به زبان محاوره با گوگل صحبت می کنند و می توانید از این موضوع برای قرار دادن محتوا ایده بگیرید. این مورد صرفا یک مثال بود ولی همواره افراد با خلاقیت بالا و ایده های نو نتیجه های بهتری کسب خواهند کرد. رفتار مخاطبان خود را بررسی کنید و بر اساس الگوی رفتاری و ادبیات آنها به ایجاد محتوا در سایت بپردازید.

کلید واژه های مرتبط با موضوع خود را به درستی شناسایی کرده و از آنها در محتوای خود استفاده کنید. (در مقاله ای جداگانه در مورد انتخاب کلید واژه مناسب بحث کرده ایم)

محتوایی که در سایت قرار می دهید تنها نباید text باشد ، می توانید از ابزارهای گرافیکی ، تصویری ، صوت و ویدیو هم کمک بگیرید و به جذب مخاطب بیشتر بپردازید. امروزه اکثر کاربران حوصله مطالعه متن های طولانی را ندارند و ترجیح می دهند از فایل های صوتی استفاده کنند. ولی فراموش نکنید در کنار فایل های صوتی و تصویری حتما از متن هم برای موتورهای جستجوی گوگل بهره ببرید.

استفاده از اینفوگرافی یا اینفوگرافیک نیز می تواند به محبوبیت محتوای شما کمک زیادی کند ، اینفوگرافیک همان طور که از نام آن مشخص است به معنای ارائه محتوا و اطلاعات در قالب تصویر است. اینکه یک تصویر گویای مطلب جامعی باشد مزایای زیادی دارد ، از جمله اینکه کاربران علاقه بیشتری برای به اشتراک گذاری آن خواهند داشت.

به راحتی با سرچ در گوگل می توانید نمونه اینفوگرافی های تولید شده زیادی را مشاهده کرده و ایده بگیرید. برای استفاده از این ابزار حتما لازم نیست گرافیست حرفه ای باشید ، سایت هایی هستند که قالب های آماده زیادی داشته و می توانید با اندکی تغییر به نتیجه دلخواه خود برسید. برای نمونه می توان به سایت های https://www.canva.com/ و https://www.easel.ly/ اشاره کرد.

دیدگاه شما

دیدگاه شما
کد امنیتی
<_textarea name="description" placeholder="دیدگــاه" cols="30" rows="7">